באנר לטיפול רגשי במחשבות טורדניות

התקף חרדה – איך להפסיק התקף חרדה בדרך טבעית ובריאה

אלי קרסניץ התקף חרדה וטיפול רגשי

התקף חרדה – איך להפסיק התקף חרדה באופן טבעי שהוא גם בריא

אני רוצה לדבר על התקף חרדה מזוית אחרת לגמרי.
כל מי שחווה התקף חרדה מכיר את הרגשת האימה, חוסר האונים, התחושה הנוראית בגוף, הדופק, המחשבות המאיימות וההיסטריה הפנימית שזועקת לעצור, להפסיק את האימה הזו.

להתקפי חרדה יש המון ביטויים ובשנים שבהן אני מלווה ומדריך אנשים, שמעתי עשרות ביטויים של התקפי חרדה – דופק מואץ, הזעה, כאבים, סחרחורת, תחושת חשמל בגוף, חולשה, אובדן תחושה בגוף, בחילה, הקאה, שיתוק, חום, אי שקט פנימי, תחושת פאניקה והיסטריה, מחשבות טורדניות ומפחידות על שגעון, מחלות ומוות ותחושה איומה של סכנה וחוסר אונים.

אבל עם השנים גיליתי משהו מפתיע, משהו שבקריאה ראשונה יכול להשמע מוזר ואפילו מקומם. גיליתי שהתקף חרדה, לא רק שהוא לא בעיה או איום, אלא הוא למעשה תופעה בריאה ומבריאה שמתרחשת רק כדי לרפא ולשחרר אותי ממטען רגשי כבד ומעיק.
אבל כל זה מתגלה רק כשאני ניגש להתקף החרדה מתוך מודעות והסכמה מסויימת ועל זה אני רוצה לדבר אתכם כאן.

רוב הגישות שהכרתי מדברות על התקף חרדה כעל תופעה שלילית, לא רצויה ואפילו מסוכנת שחייבים לשלוט בה, להרגיע אותה, לעצור או להפסיק אותה.
בחברה שלנו נפוצה מאוד הגישה שחרדה זה לא טוב, חרדה היא הפרעה, מחלה, מכשול, מעצור, בושה גדולה אבל בטח לא משהו בריא, חכם או מיטיב (למרות שיש גם גישות אחרות לחרדה)

ודווקא בגלל אני מניח שלא רבים יאמינו לי כשאני אומר שהתקף חרדה הוא תופעה בריאה ומשחררת בתנאי שאנחנו ניגשים לזה באופן החכם והמדוייק שעליו אני מדבר בסרטון הוידאו שבהמשך המאמר הזה.
במילים אחרות – הדרך הכי טובה להפסיק התקף חרדה היא לא לנסות להפסיק אותו בכלל אלא לבטוח בו לגמרי.

אני רוצה לשתף אתכם שסבלתי מחרדה רוב חיי אבל במשך המון שנים לא ידעתי בכלל לקרוא למה שאני מרגיש חרדה, קראתי לזה פשוט סבל וכאב שלא הבנתי וניסיתי לברוח מזה בכל דרך אפשרית.

וכשהבנתי כבר שיש דבר כזה שנקרא "התקף חרדה", ניסיתי במשך המון שנים להבין איך להרגיע התקף חרדה, איך להפסיק התקף חרדה ולמרות שלמדתי להשתמש בנשימה ובמדיטציה כדי להרגיע את עצמי, הרגשתי כל הזמן כאילו אני פשוט מדחיק את מה שמנסה לעלות בתוכי ולא באמת לומד או מבין את עצמי לעומק בדרך הזו וזה חוזר שוב ושוב ושוב בלי התקדמות ממשית.

עם השנים למדתי והתפתחתי בעולם הנפש, חקרתי ועברתי חוויות עומק, למדתי ממורים שונים ופיתחתי גישות, תובנות וכלים משלי לריפוי רגשי, צמיחה והתפתחות אישית.

ובמשך השנים שבהן למדתי להקשיב ולבטוח בעצמי יותר ויותר, התגלתה לי אפשרות חדשה – אפשרות להתייחס להתקף חרדה כאל תופעה בריאה שלא מסכנת אותי או מאיימת עלי, אלא ההפך – כגל של אנרגיה רגשית מודחקת שאני נושא בתוכי במשך שנים מאז הילדות שלי שרק רוצה להשתחרר ולשחרר אותי ממועקה ומתח פנימי עצום.

אותו מטען של אנרגיה רגשית עצורה הצטבר בתוכי במשך שנים רבות בגלל שמעולם לא בטחתי בעצמי באמת, לא יכלתי להרשות לעצמי לבטוח ולבטא את הרגשות שלי כי בילדות שלי הרגשתי כל כך אשם, מגונה ונטוש שלמדתי להדחיק ולעצור את רוב הרגשות שלי ולנסות להיות כל הזמן בשליטה על עצמי ורק לנסות לשדר כפי חוץ ש"הכל בסדר".

העניין הוא שהמטען הרגשי המודחק שכולל הרבה פחד וטראומות ילדיות, לא הולך לשום מקום ובאופן טבעי, הגוף שלנו רוצה לשחרר את המטען הרגשי העצור הזה, הוא רוצה לפרוק ולשחרר את הפחד העצום והמודחק שבפנים וכל זה רק מתוך כוונה בריאה וטובה – התקף החרדה נובע ממצוקה רגשית שמבקשת פורקן, שמבקשת לשחרר משהו עמוק בתוכנו.

בסרטון הוידאו אני מספר על התקף החרדה שלי, מה חוויתי בו ואיך היחס שלי לעצמי תוך כדי התקף החרדה והאמון וההתמסרות שלי לאותן תחושות נוראיות של פחד מוות, הובילו אותי לתחושה של שחרור וריפוי גדול ולתחושה הולכת וגדלה של אמון, בטחון ואהבה עצמית.

בסרטון אני משתף גם בגישה שפיתחתי, בתובנה שאני ממשיך ללמוד וללמד שמאפשרת להתייחס להתקף חרדה לא כאל בעיה או איום אלא כהזדמנות אמיתית לריפוי טבעי, להשלמה עם עצמנו, לשחרור של מטען רגשי כבד וכואב ולתחושה הולכת וגדלה של בטחון, הבנה, מודעות, אהבה ושמחת חיים.

מוזמנים לצפות בסרטון הזה שבו אני מסביר לעומק את הגישה שהופכת התקף חרדה לגל של ריפוי טבעי ובריא שמחזק ומעצים אותי:

התקף חרדה – הגישה הטבעית

אני לא חושב שזה באשמתנו, אבל החברה שבה גדלנו מלמדת אותנו לא לבטוח ברגשות שלנו מגיל צעיר מאוד.

כמעט ואין רגש שנשאר נקי מאמירה ביקורתית, מאיימת שמשדרת שוב ושוב שרגשות כפי שהם, הם מסוכנים ולא בריאים ושחייבים לשלוט בהם, אסור לבטוח בהם, אסור להתמסר אליהם ובטח שלא לבטא אותם בחופשיות.

כעס? תשלוט בו
פחד? תתגבר עליו
עצב? צא מזה
שמחה? אל תגזים עם זה
יאוש? אין דבר כזה
בושה? אל תתן לזה לשלוט בך
חוסר בטחון? תתגבר על זה
חשש או דאגה? אל תתן לזה מקום

וכן הלאה והלאה, בחברה שלנו נדמה שאין מקום אמיתי ובוטח לאף רגש טבעי. וכך אנחנו לומדים להמשיך ולדכא את הרגשות שלנו שעם הזמן מרגישים יותר ויותר כלואים ומדוכאים בתוכנו עד שהם מתחילים להתקומם, לרתוח, לרצות לצאת לחופשי ולפרוק את מטען ההדחקה הכבד.

לאותה נקודת רתיחה אנחנו קוראים התקף חרדה. התקף שיכול להתעורר מול שלל נסיבות – פחד חברתי, משברים ביחסים, אתגרים שונים בחיים, קרבה ואינטימיות, תחושה של פגיעות והיחשפות, בדידות ותחושת נטישה ועוד ועוד.

והחוכמה שאני מגלה היא האפשרות לבטוח סוף סוף במשהו חכם ובריא שהגוף שלנו עושה – פורקן ושחרור של כל אותם רגשות שהדחקנו במשך שנים רבות.

וזה מה שאני מגלה מנסיון אישי – בכל פעם שאני בוטח ברגשות שלי, מתחבר, מתמסר ומאפשר לעצמי לעבור את גלי החרדה בלי התנגדות או פתרונות, תוך כדי יחס קשוב ואוהב לעצמי, אני מרגיש חי יותר, קל יותר, בריא ושלם יותר עם עצמי והחרדה שבי הולכת ומשתחררת בלי שום מאמץ.

אם תרצו לקרוא עוד על הגישה שלי, אני ממליץ על המאמר הזה שמראה איך אהבה עצמית טבעית מאפשרת לנו לרפא את עצמנו ואת החיים שלנו בלי מאמץ או מאבק פנימי.

לשיתוף המאמר עם מי שיכול\ה להיעזר בו:

תודה שקראת 🙂 ומה דעתך על הנושא? אני מזמין אותך להגיב למטה, לשאול שאלה או לבטא את הרגשתך.
*מומלץ לקריאה: סיפור קצר – מהו העקרון הכי בסיסי והכי חשוב באהבה וקבלה עצמית?
מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך:

טיפול טבעי במחשבות טורדניות
איך לקבל את עצמי ולאהוב את עצמי באופן טבעי
רגישות יתר ופגיעות הן מתנות שמבקשות להתגלות
איך להתמודד עם משבר או פרידה – מכאב לריפוי וצמיחה
איך לצאת מחרדה, איך להתגבר על חרדה באמצעות קבלה עצמית?

תגובות של מי שעברו תהליך בליווי אישי עם אלי קרסניץ
(לחצו על התמונה כדי לראות את כל התגובות)
מעוניינים לקבל טיפול, תמיכה והדרכה אישית?
מפגשים אישיים וזוגיים מתקיימים בביתי או בשיחות וידאו און-ליין מכל מקום.
למידע על טיפול והדרכה אישית אפשר להתקשר ליצור איתי קשר כאן
בואו נשמור על קשר 🙂 אני משתף את מסע החיים שלי ואת כל התובנות המרפאות שאני מגלה.
רוצים להתעדכן בתובנות ותכנים חדשים שאני משתף? 
הנה 3 דרכים פשוטות: עקבו אחריי בפייסבוק, הצטרפו לערוץ היוטיוב שלי והצטרפו לקבוצת ווטסאפ יעודית (לקריאה בלבד) שבה אני משתף תובנות נבחרות ועדכונים על מפגשים וסדנאות מידי פעם:

השאר תגובה

2 תגובות
  1. Norit הגב

    שלום אלי
    אני חווה לאחרונה התקפי חרדה לא פשוטים בלשון המעטה
    לא מצליחה להתרכז בקורס לצערי
    יש לי ילד קטן שזקוק לי ואני חוששת שאני מאבדת את זה
    מרגישה מאד לבד אין עם מי לדבר..
    העניין הוא שהפסקתי לפני חודש לנטול תרופות הרגעה והכל פשוט צף לי..מפחדת מאד מהתסמיני גמילה והערות בלילה
    עברתי לא מעט בחיים במיוחד בשנה האחרונה..לא מצליחה לקבל החלטות בכלל כבר לא אכפת מכלום מלבד הילד שלי..אשמח לעצתך.תודה

    • אלי קרסניץ הגב

      היי נורית, נשמע לי שזה זמן ממש טוב לקבל עזרה אישית…
      באמת יותר מכל דבר אחר, זה לדעתי מה שהכי יעזור כי זה לא עניין של "טיפים" ו"עצות אונליין".
      זה באמת זמן לקבל ליווי והדרכה אישית איכותית
      את מוזמנת ליצור איתי קשר פה באתר או בווצאפ במספר 0522263761
      אלי

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

תודה, הודעתך נשלחה :)

רוצים להינות מתובנות והדרכות מרפאות, מעצימות ואוהבות?

הרשמו לרשימת התפוצה שלי (אני שולח מייל אחת לשבוע-שבועיים) וקבלו במתנה את המדריך המעשי לקבלה ואהבה עצמית

מדריך מעשי לקבלה ואהבה עצמית וקבל עצמית
דילוג לתוכן