טרילותרפיה – טיפול וליווי אישי

טרילותרפיה היא גישה טיפולית מאזנת שפותחה על ידי זן מאסטר ניסים אמון

טיפול בגישת טרילותרפיה מאפשר חיבור קל ואינטואיטיבי לעולם הפנימי שלנו. חיבור שמעורר הבנה ושינוי מערכת היחסים הפנימית שקיימת בין עולם המודעות (האמצע), המחשבות (הראש) ועולם הרגשות שלנו (הרגש).

היחסים הפנימיים החדשים שנוצרים בעקבות טיפול בטרילותרפיה הם מאוזנים ובריאים יותר, קשובים ומחוברים יותר, נעימים ומאושרים יותר.

טרילותרפיה משלבת בתוכה את הבנת מבנה הנפש כפי שהוא בא לידי ביטוי בזן-בודהיזם מחד, וגישות טיפוליות שונות שמקורן במערב (תרפיית גשטאלט ועוד) מאידך.

טרילותרפיה כתהליך אישי

בגישת טרילותרפיה, התהליך האישי מתבסס על מודל פשוט המאפשר תקשורת ישירה ואיזון בין שלושת ההיבטים המרכזיים של נפש האדם:

1. ראש – ההיבט החושב, הרציונלי, ה"בוגר" וזה שלעיתים קרובות גם דואג, מוטרד, מפוחד, פסימי, מנסה להיות בשליטה ומתקשה לבטוח (הראש הוא זה שלא פעם עסוק בלחשוב “מה אני צריך להיות, לעשות, להיות, להראות, להיות בהשוואה לאחרים וכו…”)

2. רגש –  ההיבט הרגשי, הילדי, היצירתי, הגופני, האינטואיטיבי וזה שלעיתים קרובות נזקק לאהבה, מרגיש מדוכא ולא מבוטא, מרגיש דחוי ומודחק, חסר אונים ומושתק. הרגש שלנו הוא בעל הצרכים רגשיים ובראשם הצורך באהבה ובאישור אוהב (הרגש הוא זה שמרגיש “מה אני רוצה, מה בא לי, מה מתחשק לי באמת…”)

3. אמצע – ההורה הפנימי האוהב. זוהי המודעות, ההכרה הצלולה, ה”אני האמיתי” או בעל הבית האמיתי שבנו. האמצע הוא איכות טבעית שקיימת בכולנו אך לא פעם נמצאת במצב רדום וחסר אונים. התעוררות ההכרה וה"אמצע" מביאה מודעות, איזון, חמלה, הבנה, אהבה והנהגה פנימית מעצימה לחיינו.

טרילותרפיה – איזון בין הראש החושב לעולם הרגש והאינטואיציה

על פי גישת טרילותרפיה, ניתן להתייחס לשני ההיבטים הראשונים – הראש והרגש, כאל שני ילדים פנימיים שנמצאים במצב של חוסר איזון וסובלים בהעדר הורה פנימי אמיתי.

כולנו מכירים את הקונפליקט המכאיב בין הרגשות למחשבות שלנו, בין מה שחושבים שצריך, כדאי, נכון, בריא או צודק לעשות לבין מה שמרגישים שרוצים, למה שמתחשק, למה שבאמת “בא לנו”.

דילמה

חוסר האיזון בין שני הילדים הפנימיים שבנו נובע מטראומות, התניות חברתיות והרגלים לא מודעים שנטמעו במערכת שלנו החל מהילדות המוקדמת וממשיכים לנהל את עולם המחשבות, הרגשות והמעשים שלנו בלי שנהיה ערים לכך.

על פי גישת טרילותרפיה, ה"אמצע", שאמור להוות את ההורה הפנימי הער והאוהב ובעל הבית האמיתי, נמצא לרוב במצב של שינה עמוקה וחוסר אונים אל מול חוסר האיזון והסבל של הילדים הפנימיים.

כך למעשה נוצר מצב כרוני של חוסר סיפוק, חרדה, דיכוי עצמי, בלבול ומתח נפשי שיכול להוביל בין היתר לבריחה, התמכרויות, דפוסי התנהגות מכאיבים וקשיים במערכות יחסים וזאת מכיוון שממש כמו ילדים, גם הרגשות והמחשבות שלנו נמצאים במצוקה עמוקה ללא הורה ער, נוכח, אוהב ומכוון.

טיפול בגישת טרילותרפיה מתמקד בשני היבטים

1. איזון מערכת היחסים בין הילדים הפנימיים – יצירת תקשורת כנה, מקרבת, נעימה, מדוייקת ואוהבת ומערכת יחסים הרמונית של אמון ובטחון בין עולם המחשבות ועולם הרגשות תוך שחרור המתח והכאב המודחק של שניהם.

2. התעוררות של דמות האמצע – טיפול וחיזוק ההכרה העצמית (המודעות העצמית) יציבה ופרו-אקטיבית שיוצרת מנהיגות פנימית מאוזנת.

באופן אישי במהלך כל משך המפגש בגישת טרילותרפיה חשוב לי לשמור על רכות, כנות, גמישות, אווירה חברית ותומכת ופיתוח והקניית כלים לאיזון נפשי והכרה עצמית מדוייקת.

היתרונות של גישת טרילותרפיה

טרילותרפיה היא אחד הכלים שלמדתי בתחילת דרכי וכיום אני מסתכל על עולם הנפש מנקודת מבט רחבה הכוללת מגוון רחב של גישות כולל הגישה שלי שקראתי לה "להכיר בעצמי". מבחינתי גישת טרילותרפיה ייחודית ועוזרת מאוד בפשטות שלה, בנגישות שלה, ביכולת המדוייקת שלה לאפשר לנו הכרה והבנה עצמית, בכנות שלה, בקלות ההבנה שהיא מאפשרת ואפילו בתחושת ההומור הבריא שהיא משרה.

כמלווה ומפתח כלים לריפוי רגשי וצמיחה אישית, גישת טרילותרפיה מעשירה אותי בכלים נהדרים להעביר מפגש של ריפוי וצמיחה אישית באווירה חברית, נעימה, יעילה ומעניינת.

מכיוון שגישת טרילותרפיה היא הוליסטית (כלומר מסתכלת על האדם כמכלול שלם של גוף ונפש) ומתייחסת הן לשני ההיבטים המרכזיים של הנפש (הילדים הפנימיים שלנו – הראש החושב ועולם הרגש\גוף) והן להיבט הנפשי – תודעתי העמוק יותר – האמצע (מודעות או הכרה עצמית), היא מאפשרת התייחסות למגוון רחב של קשיים ומצבים רגשיים ונפשיים.

למי מתאים טיפול בטרילותרפיה?

תהליך ריפוי רגשי וצמיחה אישית מתאים למי שמעוניין (או מעוניינת) להעמיק את ההיכרות עם העולם הפנימי באופן נגיש, פשוט וידידותי, ולמי שרוצה ליצור חווית חיים מאוזנת, נעימה ובריאה יותר עבור עצמו.

ציטוט מתוך האתר הרשמי של זן מאסטר ניסים אמון:

“עם תהליך ההתעוררות של דמות האמצע,
נחלש הרעש הפנימי של הראש והרגש.
השקט הטבעי הוא המצב הבסיסי והבריאות שבה ומופיעה ואיתה שלווה ורוגע.”

מעוניינים לשמוע עוד על טרילותרפיה, צמיחה אישית, ריפוי רגשי ואיזון נפשי עמוק? 

אני מזמין אתכם ליצור קשר בכל שאלה או להתקשר אלי – 052-2263761.

אלי קרסניץ (Ph.D) – בן אדם, יוצר, מטפל מוסמך בטרילותרפיה, מלווה בתהליכי ריפוי רגשי, צמיחה אישית, גילוי והגשמה עצמית, מפתח גישת “להכיר בעצמי” לחיים מתוך קבלה ואהבה עצמית. אשמח ללוות אתכם במסע הייחודי שלכם אל הלב, אל ההבנה ואל החופש והאיזון הפנימי הנעים ביותר עבורכם.

מפגשי טיפול וליווי אישי בטרילותרפיה מתקיימים בביתי או באמצעות שיחת וידאו מכל מקום בארץ או בעולם.


עדויות של מי שעברו תהליך בליווי אישי עם אלי קרסניץ
(לחצו על התמונה כדי לקרוא את כל העדויות)