מחשבות טורדניות מיניות, מחשבות על זהות מינית או סטיות מיניות – מענה וטיפול טבעי

מחשבות טורדניות מיניות – מחשבות טורדניות בעלות אופי מיני, מחשבות על זהות מינית, מחשבות על סטיות מיניות, כל אלה הן תופעות נפוצות מאוד ולא בדוברות בחברה שלנו בגלל המבוכה שהן מעוררות בנו.

גם אני באופן אישי חוויתי מחשבות כאלה במשך רוב שנות חיי ולא העזתי לדבר על זה, לא חשבתי שמחשבות טורדניות מיניות הן משהו "נורמלי" או טבעי שאפשר לדבר עליו באמת. חשבתי שמשהו בי ממש פגום, משוגע ושאסור שאף אחד ידע על זה. חשבתי שזו בושה גדולה ובאמת התביישתי בעצמי, סבלתי מהערכה עצמית נמוכה והזדעזעתי מעצם המחשבה שמישהו ידע מה עובר לי בראש, אפילו בפני עצמי פחדתי להודות בתכנים של המחשבות הטורדניות שלי.

מאז עברו הרבה שנים והרבה תהליכי התפתחות, תרפיה והצמיחה אישית. עם הזמן פיתחתי גישה טבעית וקלה להתמודדות עם מחשבות טורדניות. 
מאז שהתחלתי לעסוק בתרפיה בשנת 2010, זכיתי ללוות אלפי אנשים שרבים מהם סבלו ממחשבות טורדניות וממחשבות טורדניות מיניות שהן כך מסתבר, נפוצות הרבה יותר ממה שאנחנו חושבים. 

החדשות הטובות לגבי מחשבות טורדניות מיניות

הפחד הכי גדול שלנו בנוגע למחשבות טורדניות מיניות הוא שהן באמת מבטאות את הרצון שלנו. מחשבות על תסריטים מיניים לא נעימים, מחשבות על זהות מינית, מחשבות על סטיות מיניות, כל אלה לא בהכרח משקפות את מה שאנחנו באמת רוצים. החדשות הטובות הן שלרוב, מחשבות טורדניות הן רק קולות שמביעים מצוקה רגשית (כמו ילדים) ומבקשים התייחסות כדי להשתחרר ולנוח. וכמו כן, ישנה גם גישה טבעית לטיפול במחשבות טורדניות באופן שהוא לא קשה, מאומץ או מאולץ אלא לגמרי טבעי ואפילו מעצים ואוהב.

במאמר הזה אני רוצה לענות באופן תמציתי על השאלות הבאות: 

מהן מחשבות טורדניות מיניות ואיך לזהות אותן?

מה ההבדל בין מחשבה טורדנית לבין פנטזיה?

איך נדע אם המחשבה הטורדנית מספרת לנו משהו אמיתי עלינו?

איך להתמודד עם מחשבות טורדניות מיניות באופן טבעי ובריא?

מה לא כדאי לעשות עם מחשבות טורדניות מיניות?

מהו טיפול במחשבות טורדניות בדרך טבעית, יעילה ואוהבת?

מהן מחשבות טורדניות מיניות?

מחשבות טורדניות מיניות יכולות להופיע בשלל צורות. באופן כללי, מחשבות טורדניות מופיעות כקולות (שלנו עצמנו או של אנשים אחרים) או כתמונות שמתארות תרחישים מסויימים ולעיתים שילוב של השניים – קול שמדבר ותמונה שמופיעה יחד איתו.

לדוגמה – מחשבה שאומרת "אני נמשך ל…" ו\או תמונה שמופיעה ומראה אקט מיני כלשהו עם אותו אדם בסיטואציה כלשהי.

המשותף לכל המחשבות הטורדניות הוא שהן מעוררות בנו תגובה מאוד לא נעימה כמו בהלה, כיווץ, זעזוע, גועל ודחף לברוח או לגנות את אותה מחשבה. 

צורות נפוצות של מחשבות טורדניות מיניות:

1. תסריטים מיניים לא נעימים שיש בהם אלמנטים של כפייה, ניצול, אלימות או פגיעה

2. יחסי מין עם אנשים שלא נעים לנו לחשוב על יחסים מיניים איתם כמו קרובי משפחה, אנשים ממגדר שאנחנו לא נמשכים אליו או אנשים שלא נמצאים במצב מתאים ליחסים מיניים כמו חולים, ילדים או אנשים שנמצאים תחת חסותנו כמו ביחסי מטפל-מטופל. לעיתים המחשבות הטורדניות יכולות להיות על מיניות עם מתים, בע"ח ואפילו חפצים או חלקי גוף שונים.

3. מחשבות על זהות מינית או מחשבות על זהות מגדרית. למשל מחשבה של גבר שבאוריינטציה הטבעית שלו נמשך לנשים אך חווה שוב ושוב מחשבה על כך שהוא הומוסקסואל (או ההפך).
למשל מחשבה של אשה על כך שהיא בעצם גבר (או הפוך). 

4. מחשבות על סטיות מיניות או פנטזיות מיניות. גם מחשבה על מה שנחשב כ"סטיה" מינית או מחשבות על פנטזיה מינית יכולות להיות טורדניות ומאוד לא נעימות.
אפילו אם אותה פנטזיה לכשעצמה היא טבעית ונעימה, כשהמחשבות שלנו עוסקות בזה שוב ושוב באופן טורדני, המצב נהיה מאוד לא נעים.

מה ההבדל בין מחשבה טורדנית מינית לבין פנטזיה?

לרוב, אנו נוטים להאמין למחשבות שלנו. למשל אם המחשבה שלי מספרת לי שאני רוצה לקיים אקט מיני שיש בו אלמנט של פגיעה או ניצול (כלפי עצמי או מישהו אחר), הנטיה היא לחשוב שאכן זה כך, שאכן אני רוצה את זה.

אבל בפועל, לא כל מחשבה שלנו מספרת לנו על רצון אמיתי שקיים בנו. ההבדל המהותי בין פנטזיה לבין מחשבה טורדנית הוא שמחשבה טורדניות מעוררת בנו תגובות מאוד לא נעימות של כיווץ, פחד, זעזוע, גועל ועוד.

פנטזיה לעומת זאת מעוררת בנו תשוקה, התרגשות ורצון אמיתי לממש את אותה פנטזיה.

איך נדע אם המחשבה שלנו מספרת לנו משהו אמיתי עלינו?

כל מחשבה שלנו יכולה לספר לנו משהו אמיתי לגבינו (כמו אמת מודחקת כלשהי לגבי הזהות או המשיכה המינית שלנו) אבל המחשבות הטורדניות הן לא כאלה. בהבדל בין מחשבה של "אמת" לבין מחשבה טורדנית ניתן להבחין על פי התגובה הרגשית והגופנית שהמחשבה מעוררת בנו.

אם למשל אדם כלשהו הוא באמת בעל נטיות מיניות הומוסקסואליות והמחשבה שלו מספרת לו על כך, יהיה במחשבה הזו משהו משחרר, משהו נעים ומושך, משהו שמרגיש מאוד טבעי כמו לחזור הביתה. גם אם הוא יחוש פחד או אשמה בגלל התניות חברתיות מסויימות.

לעומת זאת אדם בעל אוריינטציה מיניות הטרוסקסואלית שסובל ממחשבות טורדניות על משיכה מיניות לבני מינו, יחווה את המחשבה הזו כמאוד לא נעימה, מלחיצה ומזעזעת.

באותו אופן, אם יש לנו פנטזיה מינית אמיתית על תסריט מיני מסוים, המחשבה על כך תעורר בנו תשוקה, משיכה ותחושה נעימה (גם אם היא תלווה ברגשות אשמה או חוסר בטחון). לעומת זאת מחשבה טורדנית על תסריט מיני כזה או אחר תעורר בנו בעיקר מתח, לחץ, כיווץ וחוסר אונים.

הגוף שלנו הוא למעשה כמו פוליגרף (פוליגרף הוא מכשיר שמודד את תגובות הגוף לאמירה של אמת או שקר). מנסיוני, אחד הדברים שעוזרים לאנשים שסובלים ממחשבות טורדניות מיניות להתחיל להרגע ולראות את הדברים בפרופורציה, הוא ההכרה שהמחשבה הטורדנית לא מבטאת את האמת שלהם.

כלומר – אם המחשבות שלנו מעוררות בנו מתח, כיווץ, פחד וחוסר אונים, סימן שהמחשבות האלה לא מבטאות את הרצון הטבעי והאמיתי שלנו אלא מבקשות תשומת לב ויחס מסוג אחר.

אגב לעיתים, אנו כל כך מנותקים מהגוף שלנו שקשה לנו אפילו לשים לב מה באמת המחשבות הטורדניות מעוררות בנו. במקרה כזה כדאי להיעזר בטיפול רגשי למבוגרים שמפתח באופן טבעי את היכולת להתחבר ולשים לב לתחושות ולרגשות שלנו ולתת מענה למחשבות טורדניות.

הנה סרטון קצר שבו אני מסביר את הגישה הטבעית והבריאה למחשבות טורדניות מיניות, מחשבות על סטיות מיניות ומחשבות על זהות מינית:

איך להתמודד עם מחשבות טורדניות מיניות באופן טבעי ובריא

כשאנו מזהים מחשבות טורדניות מיניות ושמים לב שהתגובה שלנו אליהן היא לא נעימה כמו פחד, כיווץ, זעזוע, גועל, חוסר אונים ורצון להתנתק, לגנות או להתנגד לאותן מחשבות, זהו בעצם סימן למצוקה רגשית.

כמו ילדים, גם לנו יש עולם רגשי שנושא בתוכו לא מעט מטענים טראומטיים, חוויות ורגשות מודחקים. עם הזמן והשנים, כשאנו לא מתייחסים לעומק באופן נעים, מודע ואוהב לעולם הרגשי שלנו (כפי שקרה לי עצמי במשך רוב שנות חיי), המצוקה הרגשית גואה ומתחילה לקבל צורה של מחשבות טורדניות.

המטרה של המחשבות האלה היא לא לפגוע בנו אלא לגרום לנו לשים לב לרגשות שלנו ולתת מענה לעולם הרגשי שלנו (ממש כמו ילדים שמציירים ציור מפחיד בגן לא כדי לעזעז אותנו אלא כדי לבקש תשומת לב, עזרה ואהבה באופן יצירתי).

כדי להתמודד עם מחשבות טורדניות מיניות באופן טבעי ובריא, עלינו ללמוד ליצור קשר עם הרגשות שלנו, ללמוד לפתח תקשורת כנה ואוהבת עם העולם הרגשי התת מודע שלנו שאפשר לקרוא לו גם "הילד\ה הפנימי\ת".

כך אנחנו לומדים להבין את עצמנו, לשחרר את מטען הדחק הרגשי ולתת מענה אמיתי, אורגני ובריא למצוקה הרגשית שלנו. כמו במקרה האישי שלי, ככל שלומדים להתייחס לעצמנו לעומק בהקשבה, כנות ואהבה, כך המחשבות הטורדניות נרגעות ומתגלות כמתנות שעזורות לנו להתחבר לעצמנו, לבטוח בעצמנו ולהבין את עצמנו באופן שלם יותר.

אחת התובנות שעוזרות לי בחיים האישיים ובעבודה עם אנשים בכלל היא הדרך להאמין לעצמנו ולמחשבות שלנו כפי שהורה מאמין לילד ולא כפי שילד מאמין להורה. הנה סרטון קצר שמסביר את הנקודה הזו באופן מוחשי ותמציתי:

מה לא כדאי לעשות עם מחשבות טורדניות מיניות?

כשזה מגיע למחשבות טורדניות מיניות או מחשבות טורדניות באופן כללי, הרשת מלאה בעצות והמלצות שרובן לא עובדות ויכולות אפילו להחמיר את המצב.

במשך רוב שנות חיי סבלתי ממחשבות טורדניות ובין היתר מחשבות מיניות מאוד לא נעימות וניסיתי להדחיק, להלחם, להתעלם, להתנגד, להחליף את המחשבות במחשבות אחרות וכל מיני שיטות של מדיטציה ודמיון מודרך. 
כל זה לא באמת עזר ואף החמיר את תחושת חוסר האונים שלי.

בסופו של דבר מחשבות טורדניות הן ביטוי למצוקה רגשית לכן כל גישה שלא מתייחסת באופן מעמיק, מאפשר, מקבל ואוהב לעולם הרגשי שלנו (שהוא תמיד כמו ילד\ה), לא באמת תעזור לנו להבין ולראות את עצמנו באופן שלם ובריא. גישה שמתעלמת מהרגשות שלנו לא תאפשר למחשבות שלנו לנוח כיוון שהמחשבות הטורדנות נועדו רק לעזור לנו להתחבר לעצמנו, הן לא נועדו לפגוע בנו גם אם הן מאוד לא נעימות.

אז מה לא עובד ולא כדאי?

1. לנסות להתעלם מהמחשבות הטורדניות

2. לנסות להתלחם בעצמנו, לגנות את עצמנו או לבקר את עצמנו

3. לנסות "להחליף" מחשבות במחשבות אחרות

4. לנסות לשכנע את עצמנו שזה "לא נכון" או שכדאי לחשוב אחרת

5. לנסות לדכא את המחשבות באמצעות סמים או כדורים כימיים

6. לנסות לעשות פעולות שיסיחו את דעתנו מהמחשבות שלנו

ממש כמו עם ילדים שמביעים מצוקה רגשית, שום דבר חוץ מהתייחסות אוהבת למצוקה הרגשית, לא באמת נותן מענה למצוקה.
התחלה טובה למשל היא ללמוד להקשיב למחשבות האלה כפי שמקשיבים לילד, לזהות את הרגשות והצרכים הרגשיים שנמצאים מתחת למחשבות האלה וללמוד איך לתת מענה רגשי נכון לעצמנו.

עם זאת, לרוב אנו לא יודעים או חסרים את הכלים והגישות שיאפשרו לנו ליצור קשר בריא ואוהב עם העולם הרגשי שלנו וזה עוזר מאוד לקבל עזרה במסגרת טיפול רגשי (גם אני נעזרתי ומודה על כך מאוד).

המלצה טיפול במחשבות טורדניות
עדות על ליווי והדרכה אישית בגישת "להכיר בעצמי" עם אלי קרסניץ - לחצו על התמונה לקריאת עדויות נוספות

מחשבות טורדניות – טיפול טבעי וסיפור אישימהו טיפול במחשבות טורדניות בדרך טבעית, יעילה ואוהבת?

טיפול במחשבות טורדניות מיניות לא חייב להיות קשה, מסובך או לא נעים. ההפך, מכיוון שאני מכיר את נושא המחשבות הטורדניות באופן אישי ואחרי שנות נסיון רבות בעבודה עם אנשים, גיליתי שדווקא התייחסות נעימה, כנה ואוהבת לעצמנו מאפשרת לנו לא רק להפסיק לסבול ממחשבות טורדניות אלא לגלות פוטנציאל של העצמה, קבלה, צמיחה ואהבה עצמית בדרך.

הטיפול הרגשי בנושא מחשבות טורדניות מתבצע במפגשים פיזיים או בפגישות וידאו אינטרנטיות ללא צורך לצאת מהבית.

הטיפול הוא בעצם תהליך של למידה פעילה, הקנית הבנה, ידע וכלים מעשיים שמאפשרים ליצור חיבור בריא ואוהב עם העולם הרגשי שלנו, לרפא ולשחרר טראומות ילדות ומשקעים רגשיים באופן בריא ונעים, ליצור מערכת יחסים בריאה ומעצימה עם עצמנו ולהרגיש הרבה יותר נינוחים, שלמים ושלווים עם עצמנו.

הכלים שנרכשים בתהליך הם טבעיים, נעימים, ממשיכים אתנו למשך כל החיים והופכים את חיינו למהנים, ממומשים ואוהבים יותר.

לקריאת עדויות של מי שעברו איתי תהליך בליווי אישי בקרו  כאן. למידע על טיפול או ליווי אישי ניתן ליצור איתי קשר באתר.

אני מאחל לכם מסע נעים, מרפא ואוהב ושתגלו כמוני שמחשבות טורדניות מיניות הן רק הדרך הלא מודעות שלנו לבקש מעצמנו יחס אוהב, מרפא ומעצים.

לשיתוף המאמר עם מי שיכול\ה להיעזר בו:
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

תודה שקראת 🙂 ומה דעתך על הנושא? אני מזמין אותך להגיב למטה, לשאול שאלה או לבטא את הרגשתך.
*מומלץ לקריאה: סיפור קצר – מהו העקרון הכי בסיסי והכי חשוב באהבה וקבלה עצמית?
מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך:

טיפול טבעי במחשבות טורדניות
איך לקבל את עצמי ולאהוב את עצמי באופן טבעי
רגישות יתר ופגיעות הן מתנות שמבקשות להתגלות
איך להתמודד עם משבר או פרידה – מכאב לריפוי וצמיחה
איך לצאת מחרדה, איך להתגבר על חרדה באמצעות קבלה עצמית?

מוזמנים למפגש הקרוב שלי, להשתחרר מכל דילמה או כל קושי נפשי באופן טבעי ונעים
תגובות של מי שעברו תהליך בליווי אישי עם אלי קרסניץ
(לחצו על התמונה כדי לראות את כל התגובות)
מעוניינים לקבל טיפול, תמיכה והדרכה אישית?
מפגשים אישיים וזוגיים מתקיימים בביתי או בשיחות וידאו און-ליין מכל מקום.
למידע על טיפול והדרכה אישית אפשר להתקשר לטלפון: 0522263761
בואו נשמור על קשר 🙂 אני משתף את מסע החיים שלי ואת כל התובנות המרפאות שאני מגלה.
רוצים להתעדכן בתובנות ותכנים חדשים שאני משתף? 
הנה 3 דרכים פשוטות: עקבו אחריי בפייסבוק, הצטרפו לערוץ היוטיוב שלי והצטרפו לקבוצת ווטסאפ יעודית (לקריאה בלבד) שבה אני משתף תובנות נבחרות ועדכונים על מפגשים וסדנאות מידי פעם:

השאר תגובה

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

תודה, הודעתך נשלחה :)

רוצים להינות מתובנות והדרכות מרפאות, מעצימות ואוהבות?

הרשמו לרשימת התפוצה שלי (אני שולח מייל אחת לשבוע-שבועיים) וקבלו במתנה את המדריך המעשי לקבלה ואהבה עצמית

מדריך מעשי לקבלה ואהבה עצמית
דילוג לתוכן