באנר לטיפול רגשי במחשבות טורדניות

טראומות ילדות, השפעת טראומות על החיים, טיפול בטראומות בגישה טבעית

טיפול בטראומה, טיפול באנשים בטראומה

טראומות ילדות, השפעת טראומות על החיים, טיפול בטראומות בגישה טבעית

טראומות ילדות משפיעות על החיים שלנו, על מערכות היחסים שלנו, על הדימוי העצמי שלנו, על היכולת שלנו לבטא את עצמנו, לבטוח, לתת ולקבל אהבה, להרגיש שלמים עם עצמנו ועוד.

בקטע הוידאו המצורף כאן בהמשך, אני מספר את הסיפור האישי שלי, על טראומות הילדות שעצבו את חיי והדרך שבה הן גרמו לי לחרדה, מתח, כעס והרבה סבל בחיים וכמובן על הדרך שבה למדתי ואני ממשיך ללמוד לתת מענה יסודי, עמוק, נעים ואוהב לטראומות שבי.

טיפול בתראומות ילדות באופן טבעי

אחרי הרבה שנים שבהן סבלתי מחרדה, עצבנות, מחשבות מטרידות וחוסר בטחון, הבנתי לאט לאט שאני נושא בתוכי טראומות ילדות שמפעילות אותי, ממשיכות לגרום לי להגיב בעלבון, פחד וכעס במצבים שבהם התגובות האלה לא נדרשות.

בעקבות ההבנה הזו יצאתי למסע של ריפוי. עסקתי במשך שנים במדיטציה, התבוננות פנימית ובהמשך לימדתי מדיטציה, למדתי תרפיה רגשית והיום אני עובד עם אנשים בגישה שלי שמבוססת על ריפוי רגשי טבעי מתוך הבנה ואהבה עצמית.

בגישה שאני מציג בסרטון המצורף (הקטע מלקח מתוך התוכנית השבועית שלי "להכיר בעצמי" שמשודרת בלייב בעמוד הפייסבוק האישי שלי), אין צורך להתאמץ או לעשות פעולות כוחניות כלפי עצמנו כמו לדוגמה – לנסות "להוציא" בכח את מה שיש בפנים, לחשוף את הכאב באופן מאולץ או לנסות להפסיק להתעסק בדברים שאנחנו מרגישים שמכאיבים לנו.

ההפך, הגישה שאני מדבר עליה היא הגישה שעובדת לי באופן אישי ומאפשרת לי לרפא את היסודות העמוקים ביותר של טראומות הילדות שמשפיעות עלי חיי.
זו גם הגישה שאיתה אני עובד ועוזר למאות אנשים בשנים האחרונות לתת מענה טבעי ואמיתי לטראומות הילדות שהם נושאים בתוכם.

טיפול טבעי בטראומות ילדות, מתחיל בהקשבה נטולת מאמץ. בתשומת לב כנה וטבעית לעצמנו, לגוף שלנו, למתח הפנימי, לרגשות ולקולות שעולים מתוכנו גם בלי שננסה לשנות דבר.

מתוך היכרות עדינה ורגישה עם העולם הפנימי שלנו, נפתח פתח לתקושרת, לשיחה כנה עמוק ומרפאת שלנו עם עצמנו. שיחה שמוביל לשחרור של רגשות עצורים, למתן מענה לחדרות ופחדים פנימיים באופן שהוא מאוד נעים, מאוד לא מאולץ ולא מתאמץ.

ההבנה שכל מה שכואב ולחוץ בנו בעקבות טראומות ילדות שחווינו, מבטא צורך טבעי באהבה, הקשבה ובטחון והיכולת הנרכשת להעניק לעצמנו את ההבנה, האהבה והבטחון שאנחנו רוצים היא תהליך טבעי ומרפא שעושה שימוש באינטלגנציה הטבעית שלנו כדי לחזור ולנשום בנחת, להתחבר לעצמנו ולתת מענה לפחדים, כאבים וטראומות עמוקות.

מהי טראומת ילדות ואיך להתייחס אליה

טראומות הן תגובות שלנו לארועים מפחידים, כואבים ומאיימים שבהם אנחנו חווים מצב של "אין מוצא". במיוחד כילדים, כשאנחנו באמת חסרי ישע וחסרי אונים, אנו תלויים לגמרי בחסדי ההורים שלנו ובמצב הפגיע והרגיש הזה נוצרות רוב הטראומות הראשוניות שלנו שמלוות אותנו בהמשך החיים.

הבנת מנגנון הטראומה, האופן שבו התכווצנו, נסגרנו ואפילו התנתקנו מאזורים שלמים בתוכנו – מרגשות, תחושות וחיבור לגוף שלנו כדי לשרוד את הפחד והכאב שחווינו כילדים, מאפשרת לנו סוף סוף לחזור לעצמנו, לחזור ולנוח, להרגע ולתקרב מחדש אל כל אותם מקומות כאובים שעד כה לא קיבלו מענה אמיתי.

סיפור החיים האישי שלי הוא סיפור של התמודדות עם טראומות ילדות קשות, טראומות שהביאו אותי לחשוב על מוות לא פעם אחת. אני שמח שכיום אני יכול להתייחס באופן אחר לגמרי לטראומות ולכאבי הילדות שלי ולחלוק את הריפוי שגיליתי עם רבים.

אם תרצו לקרוא עוד על הגישה שלי לטראומות ילדות, ריפוי רגשי מתוך קבלה ואהבה עצמית טבעית ויצירת מרחב פנימי של שלווה, בטחון, הבנה ושמחה, קראו את המאמר הזה.

לשיתוף המאמר עם מי שיכול\ה להיעזר בו:

תודה שקראת 🙂 ומה דעתך על הנושא? אני מזמין אותך להגיב למטה, לשאול שאלה או לבטא את הרגשתך.
*מומלץ לקריאה: סיפור קצר – מהו העקרון הכי בסיסי והכי חשוב באהבה וקבלה עצמית?
מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך:

טיפול טבעי במחשבות טורדניות
איך לקבל את עצמי ולאהוב את עצמי באופן טבעי
רגישות יתר ופגיעות הן מתנות שמבקשות להתגלות
איך להתמודד עם משבר או פרידה – מכאב לריפוי וצמיחה
איך לצאת מחרדה, איך להתגבר על חרדה באמצעות קבלה עצמית?

תגובות של מי שעברו תהליך בליווי אישי עם אלי קרסניץ
(לחצו על התמונה כדי לראות את כל התגובות)
מעוניינים לקבל טיפול, תמיכה והדרכה אישית?
מפגשים אישיים וזוגיים מתקיימים בביתי או בשיחות וידאו און-ליין מכל מקום.
למידע על טיפול והדרכה אישית אפשר להתקשר ליצור איתי קשר כאן
בואו נשמור על קשר 🙂 אני משתף את מסע החיים שלי ואת כל התובנות המרפאות שאני מגלה.
רוצים להתעדכן בתובנות ותכנים חדשים שאני משתף? 
הנה 3 דרכים פשוטות: עקבו אחריי בפייסבוק, הצטרפו לערוץ היוטיוב שלי והצטרפו לקבוצת ווטסאפ יעודית (לקריאה בלבד) שבה אני משתף תובנות נבחרות ועדכונים על מפגשים וסדנאות מידי פעם:

השאר תגובה

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

תודה, הודעתך נשלחה :)

רוצים להינות מתובנות והדרכות מרפאות, מעצימות ואוהבות?

הרשמו לרשימת התפוצה שלי (אני שולח מייל אחת לשבוע-שבועיים) וקבלו במתנה את המדריך המעשי לקבלה ואהבה עצמית

מדריך מעשי לקבלה ואהבה עצמית וקבל עצמית
דילוג לתוכן