באנר לטיפול רגשי במחשבות טורדניות

מחשבות שליליות, מחשבות אובססיביות וטורדניות – איך להשתחרר מהן באופן טבעי ויסודי

אלי קרסניץ טיפול במחשבות טורדניות ברדיו

מחשבות שליליות, מחשבות אובססיביות וטורדניות – איך להשתחרר מהן באמת?

רוב חיי סבלתי ממחשבות לא נעימות. מחשבות שליליות, מחשבות אובססביביות וטורדניות. המציאות שבה חייתי הייתה צבועה בצבעים קודרים ומפחידים. נהגתי לראות תמונות מאוד לא נעימות בראש, מצבים חברתיים היו מעוררים בי מחשבות מפחידות מאוד, מחשבות טורדניות ולא נעימות שבהן תמיד היה קורה משהו מגעיל, משהו דוחה, משהו מפחיד ומסוכן, לא פעם חשבתי שמשהו ממש לא בסדר אצלי, שמשהו בי משוגע ואסור שאף אחד ידע מה אני חושב באמת.

אחרי שנים של מסע ריפוי אישי ועבודה עם מאות אנשים שסובלים ממחשבות שליליות, אובססיביות ומחשבות טורדניות, אני רוצה לשתף אתכם בגישה טבעית שמאפשרת להבין את המחשבות שלנו לעומק, לשחרר את האובססיה, החרדה ומצוקה שיוצרות את המחשבות השליליות והלא נעימות שלנו ולהשתחרר מהסבל שכרוך בחשיבה שלילית ואובססיבית.

הגישה שאני מדבר עליה מבוססת על מודעות עצמית טבעית, כנות פשוטה ועמוקה מול עצמנו והבנת הטבע הרגשי שלנו, טבע שהתרחקנו ממנו מכיוון שגדלנו בחברה שפוחדת מרגשות, מגנה רגשות ולא יודעת איך להשלים עם רגשות טבעיים כמו פחד, כעס, עצב ובדידות.

מוזמנים לצפות בוידאו המלא ששודר בעמוד הפייסבוק שלי במסגרת תוכנית הרדיו שלי "להכיר בעצמי".

 

מה גורם למחשבות שליליות, אובססיביות וטורדניות?

בעצם אין באמת מחשבות שהן שליליות, יש מחשבות מפחידות, מחשבות מדכאות, מחשבות שמעוררות בנו גועל, פחד, רתיעה וחרדה אבל זה לא אומר שהמחשבות האלה שליליות.

מה זה כן אומר?
זה אומר בפשטות שמה שנראה לנו כמחשבות שליליות, הן בעצם מחשבות שמבטאות מצוקה רגשית שאנחנו נושאים עמוק בפנים.

מצוקה רגשית כמו טראומות, חרדה, כאב רגשי שנגרם לנו כתוצאה מהיחס שקיבלנו בילדות, ממה שחווינו בהיותנו ילדים ובגיל ההתבגרות.

בשנים הראשונות והרגישות לחיינו אנחנו רכים ופגיעים מאוד. היחס שקבלנו מההורים ומהחברה שבה גדלנו, גם אם אהבו אותנו מאוד, לרוב לא היה מושלם, לא היה ב100% קשוב, רגיש ומותאם לצרכים הרגשיים שלנו ובמקרים רבים, היחס היה רחוק מלהיות אוהב, קשוב ורגיש ולפעמים אפילו אלים, מתעלל או מתעלם.

לכן, כשאנחנו חווים מחשבות שליליות, מחשבות אובססיביות או טורדניות, הדבר הכי חשוב להבין הוא שהן נובעות ממצוקה רגשית, מביעות מצוקה רגשית ומבקשות שנבין אותן.

שלא נתעלם, נשפוט או נגנה אותן, אלא שנלמד להקשיב למחשבות שלנו כמו שמקשיבים לילד או ילדה שפוחדים, שמציירים ציור מפחיד או מספרים משהו מגעיל או מפחיד ואת זה הם עושים רק כדי שיבינו אותו, שישימו לב למצוקה שלהם, שיראו שהם ראויים לאהבה, שיעזרו להם להבין את מה שהם מרגישים.

 

איך להשתחרר ממחשבות שליליות ואובססיביות

מחשבות הופכות ל"שליליות" או אובססיביות, רק כשאנחנו מדחיקים רגשות של פחד, כאב ובדידות. רק במצב כזה המחשבות שלנו יהפכו להיות לא נעימות ועקשניות מאוד ואת זה אנחנו נחווה בצורה של מחשבות שליליות, מחשבות אובססיביות וטורדניות.

בוידאו המצורף למאמר הזה, אני מסביר באופן עמוק, ברור ונגיש מהן מחשבות אובססיביות, מחשבות שליליות ומחשבות טורדניות, ממה הן נובעות ומהו היחס וההבנה שמאפשרת לנו להשתחרר ממחשבות כאלה ולא רק על פני השטח, אלא באופן שורשי, יסודי וטבעי לגמרי שגם מלמד אותנו איך לקבל ולאהוב את עצמנו ולצמוח מתוך חיבור פנימי בריא.

עם זאת, לעיתים קרובות לא פשוט לנו ללמוד ולהבין לבד את הגישה שמאפשרת לשחרר מחשבות שליליות, אובססיביות וטורדניות באופן טבעי וזה בהחלט מקל ועוזר להיעזר במלווה או מדריך מנוסה שמכיר את הנושא גם באופן אישי וגם כמטפל.

אם תרצו להתעניין בגישה שלי לשחרור ממחשבות שליליות, אובססיביות וטורדניות, אני מזמין אתכם לקרוא את המאמר הזה בנושא ריפוי וצמיחה על בסיס קבלה ואהבה עצמית טבעית ומעשית.

לשיתוף המאמר עם מי שיכול\ה להיעזר בו:

תודה שקראת 🙂 ומה דעתך על הנושא? אני מזמין אותך להגיב למטה, לשאול שאלה או לבטא את הרגשתך.
*מומלץ לקריאה: סיפור קצר – מהו העקרון הכי בסיסי והכי חשוב באהבה וקבלה עצמית?
מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך:

טיפול טבעי במחשבות טורדניות
איך לקבל את עצמי ולאהוב את עצמי באופן טבעי
רגישות יתר ופגיעות הן מתנות שמבקשות להתגלות
איך להתמודד עם משבר או פרידה – מכאב לריפוי וצמיחה
איך לצאת מחרדה, איך להתגבר על חרדה באמצעות קבלה עצמית?

תגובות של מי שעברו תהליך בליווי אישי עם אלי קרסניץ
(לחצו על התמונה כדי לראות את כל התגובות)
מעוניינים לקבל טיפול, תמיכה והדרכה אישית?
מפגשים אישיים וזוגיים מתקיימים בביתי או בשיחות וידאו און-ליין מכל מקום.
למידע על טיפול והדרכה אישית אפשר להתקשר ליצור איתי קשר כאן
בואו נשמור על קשר 🙂 אני משתף את מסע החיים שלי ואת כל התובנות המרפאות שאני מגלה.
רוצים להתעדכן בתובנות ותכנים חדשים שאני משתף? 
הנה 3 דרכים פשוטות: עקבו אחריי בפייסבוק, הצטרפו לערוץ היוטיוב שלי והצטרפו לקבוצת ווטסאפ יעודית (לקריאה בלבד) שבה אני משתף תובנות נבחרות ועדכונים על מפגשים וסדנאות מידי פעם:

השאר תגובה

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

תודה, הודעתך נשלחה :)

רוצים להינות מתובנות והדרכות מרפאות, מעצימות ואוהבות?

הרשמו לרשימת התפוצה שלי (אני שולח מייל אחת לשבוע-שבועיים) וקבלו במתנה את המדריך המעשי לקבלה ואהבה עצמית

מדריך מעשי לקבלה ואהבה עצמית וקבל עצמית
דילוג לתוכן