לרפא את ההורים שלנו בתוכנו כבר עכשיו

מקום אוהב לילדים שבנו...

בזמן האחרון אני מגלה יותר ויותר כמה כאב אני נושא בתוכי. ככל שהרגישות שלי עולה, ככל שאני מקשיב לעצמי יותר, כך אני מגלה את עומק הכאב, העצבות והפחד שאני נושא בתוכי.
אבל יחד עם הגילוי הזה, אני מגלה גם אור גדול של רכות, מודעות ואהבה פנימית שמאירה את כל המקומות הכואבים שבי. אני מגלה יותר ויותר שאני נושא בתוכי את הכאב של ההורים שלי. את הצער שלהם, את התקווה שלהם לאהבה ולמען האמת, אני רואה לא רק את ההורים שלי בתוכי, אלא את כל הדורות הקודמים…שרשרת אנושית שהולכת אחורה אל מעמקי הזמן שממנו באנו.

לאחרונה גיליתי יכולת חדשה ומופלאה – היכולת לרפא את הכאב של ההורים שלי בתוכי שהיא גם היכולת שלי להפוך להיות אור של אהבה עבור עצמי ועבור כל מי שקדם לי בשרשת האנושית שממנה נולדתי, ובכך לתת לעצמי מתנה ענקית – המתנה של להיות אור של מודעות אוהבת, רכה ומרפאת עבור כל מה שמכאיב לי, מכביד עלי ומקשה עלי ובכך גם לחלוק את המתנה הזו עם העולם.

אנחנו נושאים בתוכנו את הדורות הקודמים

הכאב שאנו חווים, הפחד שמקשה עלינו להאמין בעצמנו, ביכולת שלנו ובאפשרות של חופש וחיים מתוך שלווה ונאמנות לעצמנו, כל אותם קולות הישרדותיים שקוראים לנו להיות בשליטה, לא לנוח לרגע, תמיד לדאוג, תמיד לנסות להיות שונים ממה שאנחנו, תמיד לבקר את עצמנו, תמיד להיות אשמים, תמיד לחיות בתחושה של החמצה, של בינוניות…של "כמעט"…כל הקולות האלה הם קולות שנולדנו לתוכם. כל אלה הם קולות שבאים מתוך דורות של כאב, של השרדות, של חוסר עצום באהבה, ברכות ובבטחון קיומי בסיסי.

ההורים שלנו באים מתוך דורות למודי כאב. מתוך דורות שידעו מלחמות, עוני, רעב, אפליה, רדיפה ובאופן כללי תחושה שהחיים הם מאבק הישרדותי מאיים. בתנאים כאלה, לא מפתיע שאהבה ומודעות לרגשות ולצרכים הרגשיים האנושיים שלנו, נדחקו הצידה לטובת ניסיונות ההישרדות והאמונה במאבק, שליטה ומאמץ פנימי בלתי פוסק.

אבל המחיר של החוסר הזה באהבה, של חיים מתוך התכווצות בפחד והצלקות שהכאב הזה השאיר בדורות שקדמו לנו ובעקבות זאת גם בנו, הוא עצום ומורגש בכל תא ותא בגופנו. הגוף שלנו נושא בתוכו את הכאב של ההורים שלנו. אבל לא רק את הכאב, אלא גם את הכמיהה הסודית לאהבה, לריפוי לשחרור וחזרה אל התמימות ואל הלב שלנו.

בלי להשמע "רוחני" מידי, אפשר לומר שבאנו לכאן כדי לרפא את ההורים שלנו ואת כל הדורות הקודמים לנו בתוכנו. וזה לא שמדובר כאן בעבודה קשה או שליחות מייסרת…ממש לא. מדובר כאן במתנה גדולה…מדובר כאן בזכות שלנו להפוך להיות נתינה – נתינה של אהבה שמזינה ומרפאה אותנו לעומק מכל מה שאי פעם הפריע או הכביד עלינו. זהו חסד עצום….זוהי האפשרות להיות מאושרים באמת כבר כעת.

דרך מעשית לרפא את ההורים שלנו בתוכנו כבר עכשיו

אני רוצה להזמין אתכם להתנסות בתהליך של ריפוי עמוק ועוצמתי שכל אחד ואחת מאתנו יכולים לעבור כבר כעת. קחו כמה דקות לתת לעצמכם הזדמנות לריפוי עמוק, אוהב ופשוט.

נתחיל בלדמיין את ההורים שלנו כשני ילדים. ילדים בגיל 5 בערך…נראה את המבט התמים שלהם…את הכאב שלהם….את הצורך שלהם באהבה…את הכמיהה העמוקה שלהם לחיות ולהיות נאהבים, לדעת שהכל בסדר כבר עכשיו ושמותר להם להיות מי שהם…לדעת שמישהו נמצא איתם שם ובשבילם גם כשקשה, גם כשעצוב, גם כשכואב. נשים לב לצורך האנושי והילדי שלהם לדעת שהם לא אשמים, שהם לא אחראים למה שהם…שיש אהבה שמזינה אותם בלי תנאים…פשוט כי הם הם.

ניקח דקה לראות את שני הילדים התמימים האלה בתוכנו. נרגיש איפה בגוף שלנו נמצאים שני הילדים האלה שהם ההורים שלנו.
ההורים הילדים שלנו נמצאים בתוכנו. אם נקשיב לרגע נשים לב לתחושות הפיזיות (התכווצות, כבדות, רטט, חום, קור ועוד) שעולות בנו, יתכן שבאזור הגב, הבטן, החזה, הכתפיים, הגרון או בכל מקום אחר. ייתכן שנחוש עצב, פחד או כעס. נרשה לתחושות הפיזיות ולרגשות שלנו להיות כפי שהם תוך כדי שאנחנו מרגישים את שני הילדים החמודים שהם ההורים שלנו ממש בתוכנו, כחלק אינטגרלי מהגוף שלנו, ממי שאנחנו.

החוויה של כאב, צער ופחד היא לא רק נפשית או פסיכולגית. החוויה הזו היא לגמרי פיזית והיא מתקיימת בכל תא בגופנו. עכשיו, תוך כדי שאחנו מרשים לעצמנו להרגיש את הקיום של ההורים שלנו כילדים בתוך גופנו ולהרגיש את כל התחושות הפיזיות הנעימות והלא נעימות שעולות מתוך המפגש הזה, אנחנו מרשים לעצמנו להיות מקור של אהבה מזינה עבור שני הילדים הסובלים האלה.

אנחנו לא מנסים לשנות את שני הילדים האלה, לא מנסים "להבין" אותם או לסלוח להם. אנחנו פשוט מסכימים לכמה דקות להיות מקור של אהבה מזינה עבור שני הילדים האלה בתוכנו. בואו נרשה לעצמנו כעת פשוט לתת לאהבה שבאה מהלב שלנו להזין את הילדים האלה בתוכנו.

הרגישו איך כל המקומות בגוף שלנו שמייצגים את ההורים הילדים שלנו מקבלים כעת הזנה של אהבה שלא מנסה לשנות אותם אלא רק נוכחת, מנחמת, מלטפת…כאילו אומרת בלי מילים "אני כאן, זה בסדר להיות כמו שאתה…הכל בסדר, אני רואה את הכאב שלך, אני אוהב אותך כמו שאתה, אתה לא אשם, אתה אהוב".

הרשו לזרם האהבה שאתם למלא לאט לאט את כל מה שכואב, מכווץ, פוחד ובודד בגופכם באותם מקומות חמודים ורגישים שמייצגים את ההורים שלכם. תנו ללב שלכם לשפוע…הרשו לעצמכם להפוך להורה אוהב עבור שני הילדים האלה…הרשו לעצמכם לנשום ולהיות נתינה של אהבה עבורם. הרגישו כמה הם זקוקים לזה, כמה זה חשוב להם…כמה זמן הם קיוו וחיכו לרגע הזה והרגישו כמה זה נעים ומדוייק עבורכם להיות מקור של הזנה אוהבת עבור שני הילדים האלה.

הרשו לעצמכם לשהות כך כמה זמן שנעים לכם. הרשו לעצמם להעמיק את האהבה שלכם לשני הילדים האלה בכל מילה או דרך שתבחרו…רק זכרו לא לנסות לשנות…רק לאהוב…רק לתת תמיכה אוהבת…רק לשדר את הלב שלכם אליהם…התמסרו לאהבה שאתם. הרשו לעצמכם להיות אהבה חסרת תנאים לשני הילדים הכואבים האלה.

הרשו לחסד הזה להציף אתכם ולשפוע מתוך הלב שלכם ולהאיר פנימה והחוצה ככל שליבכם יחפוץ…הרשו לעצמכם לזהור בנתינה של אהבה כלפי כל הילדים הכואבים בעולם הזה…הרשו לעצמכם להרגיש את הריפוי הזה חודר ומזין כל תא ותא בגופכם.

ריפוי פנימי וריפוי חיצוני

תהליך הריפוי הזה הוא אמנם פנימי, אבל אם תרשו לעצכם להתנסות בו יותר ויותר, תגלו כמה הוא משפיע ומשנה את חייכם בכל המישורים. ללא שום מאמץ או ניסיון להיות "טובים" יותר, פשוט תרגישו איך עצם ההסכמה שלכם להיות מקור של אהבה מזינה עבור ההורים הילדים שחיים בתוככם, משנה באופן יסודי את הגישה שלכם לעצמכם, לעולם ולחיים.

בלי שום מאמץ או ניסיון לשנות, תגלו יותר ויותר שיש בכם חסד, סבלנות, הבנה וחמלה כלפי ההורים שלכם, הילדים שלכם, החברים שלכם ויותר מכול…כלפי עצמכם. 

האושר האמיתי בחיים האלה הוא חוויה של נתינה. נתינה שלא מבקשת לקבל משהו בתמורה, אלא את ההזדמנות המדהימה להיות נתינה…רק בנתינה אנו חווים אושר, נשימה חופשית ולב ששופע באהבה ובהודיה על הקיום הזה, על החיים האלה…זו המתנה המדהימה ביותר שאנו נותנים לעצמנו – האפשרות להיות נתינה של אהבה.

ומה שבאמת כיף פה, זה שזה בכלל לא קשה. הרשו לעצמכם להיות מקור של אהבה עבור ההורים שלכם בתוככם ותגלו איך כל העולם שלכם משתנה והופך להיות קל יותר, נעים יותר ומאושר יותר בלי שאפילו תבינו למה או איך.

הכי כיף זה להתרגש, להינות מהחיים ולדעת שהכל בסדר, כבר עכשיו. וזו היא האמת…האמת שמתגלה לנו מתוך נתינה לעצמנו.

ומה אנחנו נותנים לעצמנו? רק את האישור האוהב להיות אנחנו, רק את תחושת הביחד, את התחושה שמותר לנו להיות בעולם הזה…שההורים הילדים שלנו שמייצגים את כל הכאב הנפשי שאנו נושאים, ראויים לאהבה וחמלה כבר עכשיו.

אמרתי "רק"…? טוב נו…זה לא "רק", זה המון…אנחנו נותנים לעצמנו אינסוף של ריפוי ואהבה ללא שום מאמץ…כבר עכשיו…איזה מדהימים אנחנו 🙂

 

לשיתוף המאמר עם מי שיכול\ה להיעזר בו:

תודה שקראת 🙂 ומה דעתך על הנושא? אני מזמין אותך להגיב למטה, לשאול שאלה או לבטא את הרגשתך.
*מומלץ לקריאה: סיפור קצר – מהו העקרון הכי בסיסי והכי חשוב באהבה וקבלה עצמית?
מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך:

טיפול טבעי במחשבות טורדניות
איך לקבל את עצמי ולאהוב את עצמי באופן טבעי
רגישות יתר ופגיעות הן מתנות שמבקשות להתגלות
איך להתמודד עם משבר או פרידה – מכאב לריפוי וצמיחה
איך לצאת מחרדה, איך להתגבר על חרדה באמצעות קבלה עצמית?

תגובות של מי שעברו תהליך בליווי אישי עם אלי קרסניץ
(לחצו על התמונה כדי לראות את כל התגובות)
מעוניינים לקבל טיפול, תמיכה והדרכה אישית?
מפגשים אישיים וזוגיים מתקיימים בביתי או בשיחות וידאו און-ליין מכל מקום.
למידע על טיפול והדרכה אישית אפשר להתקשר ליצור איתי קשר כאן
בואו נשמור על קשר 🙂 אני משתף את מסע החיים שלי ואת כל התובנות המרפאות שאני מגלה.
רוצים להתעדכן בתובנות ותכנים חדשים שאני משתף? 
הנה 3 דרכים פשוטות: עקבו אחריי בפייסבוק, הצטרפו לערוץ היוטיוב שלי והצטרפו לקבוצת ווטסאפ יעודית (לקריאה בלבד) שבה אני משתף תובנות נבחרות ועדכונים על מפגשים וסדנאות מידי פעם:

השאר תגובה

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

תודה, הודעתך נשלחה :)

רוצים להינות מתובנות והדרכות מרפאות, מעצימות ואוהבות?

הרשמו לרשימת התפוצה שלי (אני שולח מייל אחת לשבוע-שבועיים) וקבלו במתנה את המדריך המעשי לקבלה ואהבה עצמית

מדריך מעשי לקבלה ואהבה עצמית וקבל עצמית
דילוג לתוכן